Wil jij weten of er nog plaats is in onze of een andere school?

Neem dan een kijkje op deze website: https://naarschoolinvlaanderen.be/?type=lager&gemeente=Heusden-Zolder

• Selecteer ‘kleuter en lager’
  • Selecteer het schooljaar
  • Selecteer ‘gemeente Heusden-Zolder’
  • Selecteer ‘lager onderwijs’
  • Extra: Selecteer het leerjaar

Inschrijvingen voor schooljaar 2024-2025!

Er zijn 4 periodes om je zoon of dochter in te schrijven:

Periode 1: 15 januari t.e.m. 9 februari 2024

• Broers en zusjes van schoolgaande kinderen in Vrije Lagere School Berkenbos
  • Kinderen van juffen en meesters

Om ervoor te zorgen dat ouders met meerdere kinderen voor al hun kinderen een plaatsje vinden in dezelfde school,
laat de wetgever ons toe om broers en zussen van eigen leerlingen voorrang te geven bij de inschrijving.

Opgelet!
Schrijf je je zoon of dochter niet in tijdens deze voorrangsperiode voor broers een zussen,
dan verlies je deze voorrang en kan je kind enkel ingeschreven worden als de school nog niet volzet is!

Periode 2: 27 februari  t.e.m. 19 maart 2024

Elke school moet een afspiegeling worden van de buurt waarin ze ligt.
Per gemeente wordt vastgelegd wat de buurtsamenstelling rond de scholen is.
Anders gezegd: er wordt onderzocht hoeveel procent indicatorleerlingen er wonen en hoeveel procent niet-indicatorleerlingen.
De scholen moeten ongeveer in die verhouding plaatsen vrijhouden voor indicator- en niet-indicatorleerlingen. De concrete afspraken worden gemaakt samen met de scholen op een Lokaal Overlegplatform (LOP).
Daardoor kunnen de inschrijvingsregels overal een beetje anders zijn.

Een indicatorleerling is een leerling waarop minstens één van de volgende criteria van toepassing is:

• het gezin heeft een schooltoelage ontvangen in het vorige schooljaar
  • de moeder heeft geen diploma secundair onderwijs of getuigschrift van het zesde middelbaar.

Periode 3: Vanaf 22 april 2024

• Sta je op de wachtlijst en is er nog plaats? Dan word je gecontacteerd!
    Van 22 april tot en met 13 mei moeten de ouders mét hun schoolticket hun zoon/dochter inschrijven in één van de toegewezen scholen.
    Wanneer je geen ticket hebt ontvangen, sta je op de wachtlijst. Van zodra er een plaats beschikbaar is, word je gecontacteerd! Je kan gecontacteerd worden t.e.m. 6 oktober 2024!

Periode 4: Vanaf 23 mei 2024

• Vrije inschrijvingen.
    Inschrijvingen voor schooljaar 2024-2025 kunnen, zolang er plaatsen beschikbaar zijn.

Ben je, net zoals ons, enthousiast geworden over Vrije Lagere School Berkenbos?
Wil je je verder informeren en overgaan tot inschrijven?
Stuur dan een mailtje naar !