Dag kapoen,
Dag (oud-)leerkracht,
Dag stagiair(e),
Dag … ,

Welkom op de website van onze school!

Wij zijn ‘Vrije Lagere School Berkenbos’, een warme school met een open blik op de wereld.
Een school waar we elkaar kennen en respectvol omgaan met ieders eigenheid omdat we ervan overtuigd zijn dat dit een meerwaarde biedt.
Het welbevinden van onze leerlingen, leerkrachten, ouders en externen staat voorop.

Je zoon of dochter komt terecht onder de vleugels van een leerkrachtenteam dat inspireert, zich betrokken voelt,
dynamisch is en ernaar streeft om elk kind de beste versie van zichzelf te laten worden.
Onze school is een plaats waar we lesgeven vanuit ons hart met interesse in wat er leeft bij onze kinderen en (groot)ouders.

Deze toffe school streeft naar het behalen van goede resultaten door kwaliteit aan te bieden en kansen op maat van de leerling. Iedereen is uniek!
Een hoge betrokkenheid, gemengd met een vleug eigenaarschap en dit alles in een contextrijke omgeving, zorgt ervoor dat kinderen maximaal in groei gezet worden én gelukkig zijn.
Het ontdekken en verder uitdiepen van talenten in een positief klimaat is de basis die ervoor zorgt dat er een totaalbeeld van elke leerling ontstaat.

Ons onderwijs kan de wereld niet redden, maar het onderwijs kan wél leerlingen redden. We kunnen kinderen helpen om competenties te verwerven die hen in staat stellen om een beter leven te leiden, maar ook om een bijdrage tot een betere wereld te leveren.

Zonnige en vrolijke groeten,
Het schoolteam van Vrije Lagere School Berkenbos